Milaan - Lago di Como en nu Genova! - Reisverslag uit Genua, Italië van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu Milaan - Lago di Como en nu Genova! - Reisverslag uit Genua, Italië van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu

Milaan - Lago di Como en nu Genova!

Door: Elsbeth

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

07 September 2016 | Italië, Genua


Na 3 en een halve dag rond gedwaald (en genoten) te hebben in Italië. Ben ik met de trein verder gegaan naar het Comomeer. Hier zou ik 2 nachten blijven en die zitten er beide al weer op. Opnieuw heb ik vele gezellige mensen ontmoet met elk zijn/haar eigen verhaal.
Maar eerst even terug naar Milano, de stad van de mode, die ik gedurende mijn verblijf steeds leuker begon te vinden. Ik heb bijna alle hoogte punten gezien en sommige nogmaals vroeg in de ochtend. Het Castello Sforzesco, het park, de Duomo, het Teatro alla scala en nog veel meer. Het metrostelsel van Milaan ken ik ondertussen als een echte local en mijn laatste dag nam ik dan ook enkele "nieuwe" backpackers mee op pad. Maar na de karaoke avond en een laatste ochtend in Milaan het Golden Prada House te hebben bewonderd was het tijd om dag te zeggen.
Op naar het Comomeer! En wat was dat mooi! Ik kon wel foto's blijven nemen. Ik kwam aan op het station Como Camerlata waarvandaan het hostel 15minuten lopen zou zijn. Je kon er echter ook voor kiezen om het hostel te bellen en je op te laten halen. Maar aangezien de wandeling door de bergen wel als mooi werd omschreven besloot ik daar voor te gaan. Een half uur later kwam ik al snakkend naar adem en mijn hoofd rood gloeiend aan bij het hostel ;). Ik werd dan ook ontvangen met een applausje en werd door andere voor gek verklaard. Gelukkig kon ik meteen aan schuiven voor het avondeten: zelfgemaakt bruine pasta met kaas en groenten. Na een gezellige avond, een redelijke nachtrust en een ontbijtje, startte ik mijn dag met een wandeling verder de berg op. Een korte samenvatting daarvan; de bordjes waren niet heeel duidelijk en ik eindige dan ook op een plek die ik niet op de kaart kon terug vinden. Ik nam een bus die ik toevallig langs zag rijden en stapte uit op een plek die er leuk uitzag. Vervolgens wandelde ik terug naar Como om daar de boot te nemen naar enkele plaatsjes rond het meer. Een heerlijk dagje op het water dus!
Nadat ik mijn weg had terug gevonden naar het hostel en daar gegeten had zijn we 's avonds nog de berg op geklommen voor een mooi uitzicht op Como.

En nu zit ik in de trein naar Genova. Aangezien vele mij dit plaatsje en de omgeving aanraadde en ik toch de kust stiekem een beetje mis ;b. Ik ben benieuwd! En ik zal jullie op de hoogte proberen te houden!

Liefs Elsbeth

Ps. Ik heb foto's op mijn blog gezet (:

  • 08 September 2016 - 16:03

    Opa Arie:

    leuk hoor vind je verslagen leuk om te lezen.
    Ik volg ze elke dag.
    Wees voorzichtig maar geniet met volle teugen


  • 10 September 2016 - 17:19

    Ciska:

    kijk uit naar het volgende reisverslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Genua

Elsbeth

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 16861

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 19 Juli 2017

Zuid-oost Azië!

01 September 2016 - 30 September 2016

Rondreis door Italie!

Landen bezocht: