Van Siena naar Perugia en Assisi - Reisverslag uit Perugia, Italië van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu Van Siena naar Perugia en Assisi - Reisverslag uit Perugia, Italië van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu

Van Siena naar Perugia en Assisi

Door: Elsbeth

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

24 September 2016 | Italië, Perugia

Hoi allemaal daar ben ik weer!

Dit keer ietsje sneller dan de laatste keer :). Terwijl ik begin met het schrijven van deze blog zit ik in een lokale bus richting Perugia. De bus kan naar mijn gevoel elk moment uit elkaar vallen en de snelheid waarmee de chauffeur door de bochten en over de hobbels vliegt maakt mij er niet geruster om. Het enige voordeel; de buschauffeur zegt het als ik bij mijn bestemming ben en dat is in de bussen hier geen overbodige luxe.

Siena was de laatste stop waar ik over heb geschreven dus terug naar de camping. Ja, want in Siena verbleef ik op een camping ja. En best een leuke! En vol met Nederlanders natuurlijk. Maar mijn tent genoot was geen Nederlandse, zij kwam uit Bulgarije. En na wat gepraat te hebben over waar zij allemaal al was geweest voordat ze in deze tent was beland, bespraken we onze plannen. En aangezien deze grotendeels overeenkwamen vroeg ze me of ik met haar mee wilde met haar auto. En dat wilde ik wel! In deze regio zijn er namelijk veel mooie plekjes waar je moeilijk komt met het openbaar vervoer. En dus gingen we de volgende dag samen op mini-roadtrip door het gebied rond Siena. We eindigde in San Gimignano, een typisch Italiaans plaatsje met heerlijke gelato's ;).
Eind de middag leverde ze haar huurauto in en stapte ze op de trein richting Napels. Ik bleef in Siena en wilde een paar uur later de bus terug naar de camping nemen aangezien het regende. Maar omdat het zondag was en omdat het regende, had ik achteraf misschien beter kunnen gaan lopen. Bussen schijnen wanneer het regent namelijk enkel te rijden wanneer het hun uitkomt. Om een lang verhaal kort te maken; 2,5 uur later kwam ik aan bij de camping (normaal gesproken zou ik er 15minuten over doen met de bus). Nat geregend van het heen en weer rennen naar mijn tent heb ik mezelf, in het restaurantje bij de camping, opgewarmd met een lekker niet typisch Italiaanse fruit pizza (hawaï, want ja het was een camping met Nederlanders dus die hadden ze daar).
De volgende dag na mijn stokbrood met nutella gegeten te hebben pakte ook ik mijn spullen weer in. Op naar Perugia! Een stad die mij meerdere malen werd aangeraden door mensen. Ik verbleef op een boerderij het "Farmhouse hostel". Een hele mooi plek met een prachtig uitzicht, verschillende dieren en een zwembad! Toegegeven: ik heb niet gezwommen aangezien ik andere plannen had en je een gek hoofd/haarmutsje op moest wanneer je wilde zwemmen. Maar heel mooi was het dus allemaal zeker! En ook het stadje Perugia was erg mooi! Oude gebouwen en kathedralen wisselde zich af met geweldige uitzichten.

En terwijl ik ronddwaalde in Perugia, kwam ik weer allemaal "bekende" tegen. Een jongen vanuit de trein en de gezellige meiden van mijn hostel. Na gezellig te hebben gekletst, rondgelopen en de zon onder hebben zien gaan, besloot ik terug naar het hostel te gaan. En net wanneer ik dacht dat deze dag niet beter zou kunnen, omdat ik dit keer niet toevallig net de bus had gemist, vond ik in de supermarkt een lekker sausje voor bij mijn rijst en kip om een keer geen pasta of pizza te hoeven eten.
We aten met zijn allen gezellig buiten en dronken wat wijn.
Het is eigenlijk best gek dat je met mensen die je nog maar net kent zo snel zo hecht bent. Je eet samen, gaat samen op stap en praat over alles en nog wat. En dan is het vaak nog gezellig ook ;b.

De dag erna besloot ik dan ook pas na het werk van één van de meiden in het hostel naar Assisi te gaan omdat we dan met zijn drieën konden. Samen met een Nederlandse en een Australische met Nederlandse ouders(zij die in het hostel voor kost en inwoning werkt) ging ik dus naar Assisi. En aangezien het al wat later was, scheen nadat we de kerk in een kerk bezocht hadden het romantische "ondergaande-zon-licht" op het leuke stadje. We werden er alle drie stil van. Het plaatsje verbaasde ons en dus besloten we later in de buurt van ons hostel wat te eten zodat we langer in Assisi konden rondkijken. Maar dat plan; om 21.00 de trein terug nemen en dan op de weg terug een pizza scoren, leek een paar keer bijna te mislukken :).
Doordat we op een terrasje bijna de tijd vergaten miste we de bus naar het station. Dan maar liften.. En zo gezegd zo gedaan binnen 10 minuten hadden we een lift. En dat geeft best een goed gevoel! (; We haalden onze trein maar al terug lopend naar ons hostel waren alle restaurantjes al dicht. Dan nog maar wat verder kijken en nog wat verder... Tot we wel ergens nog licht zagen branden! En Duitse muziek hoorden? Een restaurant dat volledig was omgetoverd tot een Duitse "Oktoberfest bar". Een hamburger, om half 12 's nachts na een hele dag gewandeld te hebben, heeft geloof ik nog nooit zo goed gesmaakt.

De volgende dag ging (helaas) weer vroeg de wekker voor mij. De bus naar Napels wachtte op mij en dat maakte het opstaan iets gemakkelijker. Ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar Napels! Ik heb tot nu toe erg veel verschillende verhalen over Napels gehoord. Sommige vonden het zeker de moeite waard en sommige raadde het af om er heen te gaan. En dus wil ik het toch zelf eens gaan bekijken ;).

Tot zover weer mijn 'avonturen' vanuit Italië. Volgende keer dus meer over Napels waarna ik vervolgens mijn laatste dagen in Rome ga doorbrengen. Want ja de laatste week is aangebroken! Tot de volgende blog!

Liefs Elsbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Perugia

Elsbeth

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 16862

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 19 Juli 2017

Zuid-oost Azië!

01 September 2016 - 30 September 2016

Rondreis door Italie!

Landen bezocht: