Bangkok dag 3! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu Bangkok dag 3! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 3!

Door: Elsbeth Hoefkens

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

24 April 2017 | Thailand, Bangkok

Hee!

Leuk dat jullie mijn blog weer lezen! Hoe is het daar bij jullie (in Nederland)?! Ook een beetje fijn weer? Ik vind het leuk om jullie reacties te lezen:) dus bedankt daarvoor!
Ik ben druk met het uitzoeken van mijn foto's aangezien ik er zooo veel maak. Er zullen er dus nog een hoop bijkomen op mijn blog.
Oke over gisteren, gisteren heb ik eerst uitgeslapen(ik was door mijn wekker heen geslapen) en ben vervolgens weer met de twee meisjes van Aruba en een andere jongen op pad gegaan. Beide vertrokken gisteren en nadat we naar de Golden Buddha waren geweest en ik ze wat plekken in Chinatown had laten zien, ja ik weet al best goed de weg(!), gingen zij naar de Wat Pho en nam ik afscheid en ging ik terug naar het hostel. Vandaar uit wilde ik even douche en dan een ander stukje van Bangkok gaan verkennen maar in het hostel stuitte ik op de groep vrienden waarmee ik eerder al was uit geweest en die al weg zouden zijn. Maar er waren wat dingen fout gegaan en de plannen waren nu daardoor voor een deel gewijzigd. En dus werden mijn plannen voor die dag ook gewijzigd aangezien ik besloot om gezellig nog wat met hen te gaan eten. Nadien heb ik weer gedag gezegd, nu tegen de groep van 5, en ben ik met een Canadees meisje naar de "backpackers-straat" gegaan. Een eerugg leuke gezellige straat die ondanks de toeristische kant toch zeker aan te raden is. Goedkoop en lekker eten met gezellige lichtjes, vlaggetjes en muziek overal. Op onze weg erheen besloten we dat we beide een keer Thaise massage moesten proberen en op onze weg terug kozen we een van de vele winkeltjes uit. Een half uur hebben we daar gelegen waarvan minstens de helft "niet echt prettig" was en de andere helft waren we bang voor wat er komen ging ;). Leuk zo'n massage! (150B) Aangezien ik natuurlijk veel loop en mijn tas draag voelde ze geloof ik dat o.a. mijn schouders een beetje vast zaten, ze duwde hierbij dan ook lekker flink door. En dat was het moment dat mijn buurvrouw ietsje ging "voorlopen" met de massage en van af dat moment kon ik dus letterlijk bij haar zien wat mij ook te wachten stond... Dus al met al niet echt een rustgevende/relaxe ervaring maar nadien was ik wel lekker soepel!
Daarna gingen we terug naar het hostel en wilde ik of naar de Night Market again of naar de Chinatown. Maar uiteindelijk, doordat iedereen zich moe en ziek voelde ben ik naar geen van beide geweest. En ook ik had gedurende de dag last van mijn buik gehad. Daarbij wist ik niet wat ik vandaag en morgen wilde gaan doen terwijl ik de dagen zo nuttig mogelijk wil gebruiken. Kortom ik voelde me een beetje down, het was warm, veel waren die dag vertrokken en ik bleef achter met mijn buikpijn. Gelukkig duurde dat niet heel lang, even facetimen met thuis deed me goed en ook de oorzaak van mijn slappe en ziekige gevoel werd duidelijk. Ik heb dus (nog) geen last van al het eten hier gelukkig. Al moet ik er wel op letten dat ik voldoende eet. Gisteren voelde ik me op sommige momenten dus extra slap en daarbij kwam ik er om half 3 ook achter dat ik enkel nog een stukje watermeloen op had. Door de warmte is het al snel dat je enkel water drinkt en fruit eet. Zeker omdat aan de kant van de weg er veel fruitkraampjes staan met heerlijke ananas, watermeloen en mango. Echt super lekker!! 'S avonds daar in tegen vind ik het heel leuk om echt Thais eten uit te proberen!
Terwijl ik dit schrijf zijn er een aantal mensen hun backpack aan het inpakken en van een aantal jongens krijg ik een insectenspray, zonnebrandcrème en een dove bodylotion aangereikt. Of ik nog lang ga reizen en of ik het wil hebben. Ja en ja hoor prima! Sommige backpackers blijven enkel 1 of 2 dagen hier in Bangkok en doen dan niet veel omdat het zo'n grote stad is. Zonde naar mijn mening, je moet enkel iets langer de tijd nemen om aan de chaos van de stad te wennen. Zoals ik al zei ken ik op een aantal plekken al echt de weg. En als ik oversteek stop ik bijna alleen nog maar voor bussen (en de soms idiote taxi's). Aangezien je als voetganger anders echt geen rechten hebt in het verkeer. En ik weet nu ook hoe je een goedkope taxi moet scoren en tuk tuk en verkopers moet afwimpelen. Zo een beetje vertrouwt worden in zo'n stad vind ik dus wel echt leuk. En ik probeer het elke dag super veel willen doen dan ook een beetje los te laten. Af en toe jezelf rust gunnen is ook belangrijk, zeker in dit klimaat.
Nu ga ik even verder met de foto's uitzoeken en ook mijn reisboekje weer even bijwerken! En dan ga ik vandaag dus wél dat andere deel van Bangkok verkennen.

Dag dag! Tot de volgende blog!

Liefs Elsbeth xxx

  • 24 April 2017 - 18:42

    Eliza:

    Ik ben ondertussen ook niet meer in Nederland, zelfs in Zuid-Frankrijk moet je wennen aan de temperatuur! 30 graden met strak blauwe lucht vandaag! Zo maar eens een duik in het zwembad nemen :) Superleuk om te lezen dat je zoveel leuke mensen ontmoet en gave dingen ziet!! Ik zou ook wel door jou willen rondgeleid worden in Bangkok ;) Heeeeeel veel liefs Eliza xxxx

  • 24 April 2017 - 22:06

    Ellen:

    Ik ook !!!...... Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 16852

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 19 Juli 2017

Zuid-oost Azië!

01 September 2016 - 30 September 2016

Rondreis door Italie!

Landen bezocht: