Chinatown, rooftop bar en meer!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu Chinatown, rooftop bar en meer!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu

Chinatown, rooftop bar en meer!!

Door: Elsbeth Hoefkens

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

26 April 2017 | Thailand, Bangkok

24april:
Vandaag ben ik per ongeluk de drukte van de stad ontvlucht én er boven uit gestoken. Ik ben nu wel het andere deel van Bangkok gaan verkennen. Het gebied achter het hostel was vrij rustig en al snel kwam ik bij een brug aan die ik besloot over te steken. Aan de andere kant kwam ik in een leuk parkje terecht waar ik even heb gezeten. Toen ik het parkje in en uit ging viel het me op hoeveel straathonden er daar waren! Hier bezit geloof ik niemand echt een hond maar er lopen er wel veel rond. En ze zagen er nogal uitgeput en dorstig uit dus besloot ik een bakje te zoeken om wat van mijn water in te doen. Ze kwamen echter niet drinken, ik denk omdat ze mij te eng vonden, ik ben dus maar weggelopen zodat ze in alle rust konden drinken als ze dat wilden. Ik liep verder en kwam in een bijna sloppenwijk-achtig gebied terecht zonder toeristen(!). De huisjes waren klein maar de sfeer was goed en tussen de gekke weggetjes stonden er soms ineens mooie tempels! Heel tof om eens zo rond te lopen in een gebied waar ze echt leven. Want de toeristische wijken geven vaak een ander beeld van de stad dan wat het daadwerkelijk is.
Vervolgens heb ik de boot gepakt naar een stop verder dan mijn hostel om die omgeving eens rond te lopen. En voordat ik het park wat op de kaart stond aangegeven kon bereiken stuitte ik op een lokale markt met allemaal eten! Echt één vanuit de folder alleen dan iets minder perfect en geen toeristen en dus wél perfect.
Eenmaal terug in het hostel ben ik op zoek gegaan naar de Golden Mountain om deze te beklimmen en de zonsondergang te zien. Heel mooi maar je zag duidelijk dat er boven de gebouwen een smog "laag" lag. Je zag de zon dus net niet helemaal ondergaan. Maar het uitzicht was als nog prachtig! Daarna ben ik via een andere route naar het hostel terug gelopen en onderweg kwam ik weer een boel mooie tempels en gebouwen tegen en ook een soort poppenshow! Later die avond zijn we met zijn vijven, een frans meisje, twee Nederlandse jongens en een meisje uit Estonia, naar Chinatown geweest. Ik was daar al een aantal keer geweest overdag maar er werd elke keer gezegd kom ook een keer 's avonds want dan is het totaal anders. Dus wij met de taxi daarheen, meter aan(!), en op zoek naar wat te eten. En eigenlijk viel het ons allemaal nogal tegen(; een geschikt eettentje vinden was al heel lastig.. Terwijl je er normaal bijna gek van wordt hoeveel er zijn! Er was dus niet veel te beleven en we besloten dan ook gewoon de taxi terug te nemen naar de backpackersstreet, we moesten toch terug en de taxi is(zeker met zijn vieren) heel goedkoop. Het meisje uit Estonia bleef daar aangezien een vriend haar daar kwam opzoeken. En wij eindigden de avond in een leuk café. Eentje waar de muziek niet bizar hard stond want we kwamen er daar achter dat als je wil feesten je in die straat moet zijn! Enorm veel clubs waar de mensen in de club, op daken en op straat helemaal los gaan. Het was dus ook erg leuk om daar 's avonds heen te gaan!

De dag erna, 25 april, besloot ik mijn laatste dag in Bangkok even lekker rustig aan te doen. Ik moest wassen en uitzoeken hoe ik morgen naar het ziekenhuis moest komen. En natuurlijk ook hoe ik vanaf hier naar de volgende bestemming kom. Ik startte mijn dag in een internet(game) winkel om mijn foto's naar huis te sturen. En na bijna anderhalf uur in een vies winkeltje te zitten met rond mij allemaal gamende jongetjes was het versturen van al de foto's eindelijk gelukt!
En nadat ik ook mijn was had weggebracht ging ik samen met het Franse meisje een park opzoeken. En dat was makkelijker gezegd dan gedaan aangezien de groene "parken" op de kaart geen openbare parken waren. Of de plek was volgebouwd met gebouwen. Na een lange tijd lopen besloten we dan toch maar een taxi te nemen naar een parkje waar ik al eens eerder was geweest, geheel de andere kant op. Daar vonden we ook een lekkere maaltijd en hebben we tot een uur of half 5 gezeten. Daarna wilde we naar een rooftop bar gaan voor de zonsondergang maar er werd ons verteld dat we voor het uitzicht beter wat later konden gaan. En aangezien ik mijn kleding toch nog moest ophalen vertrokken we na zessen. Samen dus met het Franse meisje en ook een Franse jongen. We namen de taxi naar de club; Above Eleven. De lift bracht ons naar de 32ste verdieping waar een veel te sjieke bar met erg fancy geklede mensen ons opwachtten. De drankjes waren niet goedkoop en we hebben daar dus ook erg lang over 1 drankje gedaan ;) maar het uitzicht was heel gaaf!! Je voelde je ook ineens niet meer de budget backpacker! Echt zekerr een aanrader. Na dit gave uitstapje zijn we weer naar de vertrouwde backpackersstreet gegaan om wat te eten en nog een drankje te doen.

Dat heb ik dus allemaal gedaan de afgelopen twee dagen. En vanochtend ben ik naar het ziekenhuis geweest. De afspraak in het ziekenhuis voor mijn Rabies vaccin liep alleen een beetje anders dan gepland. Nadat ik een uur naar het ziekenhuis toe had gelopen en mijn eigen bloeddruk met een apparaat had moet opmeten(?!) kreeg ik te horen dat ik morgen, de 27ste, de vaccin moet hebben. Balen dus want dan moet ik nogmaals naar het ziekenhuis vanuit mijn vrijwilligerswerk plek. Maar ik ben niet helemaal voor niets geweest aangezien ik de Japanse (nogwat) prik volgens hen moest hebben. En omdat hij toch maar 12,50 was dacht ik waarom ook niet. Dus toch een prik maar nog niet van het ziekenhuis af helaas. En nadat ik de prik had gehad moest ik nog eens 20minuten daar gaan zitten om te kijken of ik niet allergisch was voor de prik. Nadien heb ik de bus en de boot naar het hostel genomen, dit had ik namelijk even gevraagd.

En nu heb ik net mijn backpack ingepakt en sta ik klaar om te vertrekken. Ik neem de minivan, wat dat dan ook precies inhoudt, naar Chat-pa-Wai. En daar eenmaal aangekomen moet ik de contactpersoon van het project bellen zodat hij me kan komen ophalen. Ben dus heel erg benieuwd waar ik terecht kom! Er stond dat ik uitzicht zou hebben op de bergen :). Maar verder.. ik hoop dat ik een beetje normale wifi heb daar. Ik zal het allemaal vertellen in mijn volgende blog ;).

Jullie horen van mij! Groetjes!

Liefs Elsbeth

  • 26 April 2017 - 09:15

    Arian:

    En dan nu de komende week de boerenmeid spelen !!!

  • 28 April 2017 - 21:31

    Ellen:

    Ben benieuwd wat je mee gaat maken? Van het ene uiterste in het andere!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 16841

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 19 Juli 2017

Zuid-oost Azië!

01 September 2016 - 30 September 2016

Rondreis door Italie!

Landen bezocht: