Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu

Chiang Mai!

Door: Elsbeth Hoefkens

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

02 Mei 2017 | Thailand, Chiang Mai

De rit met de nachttrein en de eerste dag hier in Chiang Mai is al weer voorbij! En zo ook mijn eerste 2 weken op reis hier! (De tijd gaat snel!)
Om te beginnen met de nachttrein, om 19.35 vertrok trein 13 van platform 6 met mij erin naar Chiang Mai. En voordat ik aan deze rit van maar liefst 14uur zou gaan beginnen wilde ik eerst even goed gegeten hebben. En zo dachten meerdere, veelal backpackers, ook aangezien het in de trein veel duurder schijnt te zijn. Al zoekend naar iets lekkers stuitte ik op twee Amerikaanse meisjes/vrouwen. Ik raakte in gesprek en schoof bij hen aan met eten om vervolgens met zijn drieën onze wagon op te zoeken. Zij in wagon 5 en ik in 4. De trein vertrok zo goed als op tijd en toen we een uurtje onderweg waren kwam het treinpersoneel de eerste bedden uit klappen. Ik sliep boven, want dat was goedkoper had ik gelezen, en de mevrouw die beneden sliep wilde nog een half uurtje wachten en ik dus ook.. (; Een poosje later werd ook mijn bed uitgeklapt en ben ik film gaan kijken op mijn iPad. Na de film heb ik nog een tijdje wakker gelegen waarna ik in slaap ben gevallen. Door de medepassagiers werd ik iets na 7uur wakker en ik heb dus zeker een paar uurtjes slaap gehad! Dit ondanks het geschud van de trein en de kleine bedjes! Zeker boven zijn ze heel smal en ik was dan ook oprecht bang om eruit te vallen. Ook heb je bovenop geen raampje en kun je niet echt rechtop zitten. De volgende keer zou ik dan toch ook eerder voor beneden kiezen ondanks dat ik best goed heb geslapen. (Ik was ook wel erg moe) Eenmaal "opgestaan" ben ik naar wagon 5 gelopen en heb ik de Amerikaanse meisjes weer ontmoet. En na een kwartiertje ofzo te hebben gepraat kwam de trein tot stilstand op haar eindbestemming; Chiang Mai!
We stapten uit en ik nam een taxi, samen met andere die er al in zaten, naar mijn hostel. De taxi's hier zijn namelijk meer een soort busjes waar ze mensen voor zoeken, die op hun route liggen, om ze te vullen. Na wat onderhandelen stapte ik in en geen 5 minuten later was ik er.. Ik was er gewoon?! Geen lange zoektocht, omloop praktijken, irritante taxi's, helemaal niks. Ik was bij mijn hostel en nadat ik de wifi code had gevonden, ontmoette ik meteen alweer gezellige nieuwe mensen! En in dit hostel ook veel Nederlanders. Ik begon de dag, ik arriveerde zo rond 9uur, met een ontbijtje samen met een Brits meisje. Na wat verder te hebben rondgelopen en weer te zijn aangekomen in het hostel heb ik Francis weer ontmoet. Ze was samen met nog een Nederlands meisje en een Zweeds meisje en met zijn vieren hebben we enkele tempels hier bezocht. Ik bleef wat langer hangen in het centrum toen zij besloten terug te gaan naar het hostel. En op mijn terugweg heb ik allemaal leuke winkeltjes bezocht, want daar stikt het hier van! Toen zijn we, nadat ik waterproof pleisters had gehaald, met zijn allen (4 plus nog een Nederlandse) ergens avond gaan eten.

Enn vandaag is reallyy excited for me!! Want ik ga vandaag naar de olifanten! Om half 12 worden we opgehaald en dan gaat het avontuur beginnen. Olifanten bekijken, voeren en wassen staat er in de folder! Het is een park waar mishandelde en verwaarloosde olifanten worden opgevangen en verzorgd. Ze worden dus goed behandeld en er wordt zeker niet op ze gereden! Ik ben dus erg benieuwd hoe het zal gaan zijn! Vandaar dus ook de waterproof pleisters, de wond is namelijk open en dan zo in het water vond ik niet een heel goed plan. En om de vragen te beantwoorden: het gaat best oke met mijn been! Ik hou het schoon en dek het soms wel soms niet af (weet niet precies wat het beste is). Dus ik hou het goed in de gaten!

Maar verder over gisteren, na het eten hebben we wat kaartspelletjes gespeeld in het hostel. En vervolgens zijn we nog naar een (rooftop) bar geweest om wat te drinken. En na wat met nieuwe mensen gekletst te hebben zag ik ineens Kate! Een van de 5 Britten die als vriendengroep samen op reis waren en waarmee ik in Bangkok al veel had gedaan. Echt heel toevallig dat ze nu ook in Chiang Mai zijn en ik ze precies in deze bar tegenkom. Maar wel erg leuk! Na even kort te hebben bijgepraat zijn wij weer naar het hostel gegaan om vandaag uitgerust te zijn.
En nu ga ik mijn tas inpakken, even ontbijten met Francis en naar de olifanten! Yeahh jullie horen van mij hoe het was!! (:

Bedankt weer voor het lezen! Love you all!

Liefs Elsbeth

  • 02 Mei 2017 - 13:03

    Ciska:

    wat een leuk verslag weer het enthousiaste waar mee je backpackt straalt er vanaf. kijk uit naar het verslag van je ervaring met de olifanten.
    liefs

  • 03 Mei 2017 - 00:04

    Eliza:

    Suuuuuperduper leuk, ik zag al foto's van een heel blij Elsbethje voorbij komen ;) Echt heeel gaaf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 16885

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 19 Juli 2017

Zuid-oost Azië!

01 September 2016 - 30 September 2016

Rondreis door Italie!

Landen bezocht: