Van Chiang Mai naar Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu Van Chiang Mai naar Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu

Van Chiang Mai naar Chiang Rai

Door: Elsbeth Hoefkens

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

16 Mei 2017 | Thailand, Chiang Mai

Hee iedereen!

Wat houd ik van Chiang Mai! Met al haar marktjes, leuke winkeltjes, restaurantjes en barretjes! Ik zou hier nog wel langer kunnen blijven, ik neem dan ook een beetje met pijn in mijn hart afscheid. Hoewel ik ook graag Chiang Rai en de Golden Triangle nog wil bezoeken. En daarna naar Laos natuurlijk!
Hoe was mijn laatste hele dag in Chiang Mai? Leuk! Na wat met de drie Canadese meisjes te hebben ontbeten en mijn kleren weer eens gewassen te hebben, ben ik zigzaggend naar het parkje op de kaart gegaan. Onderweg heb ik, naast weer allemaal leuke zaakjes te hebben bezocht, wat fruit en water gescoord om deze vervolgens in het parkje te gaan nuttigen. Het lekker rustig zitten en picknicken, mijn boekje bijwerken en wat foto's uitzoeken was echter niet van lange duur. In het parkje waren namelijk ook wat kinderen aan het spelen. En deze zagen mij en een ander Schots meisje als potentiële speelkameraadjes ;). Een van de meisjes zag me zitten en kwam me wat chipjes brengen om vervolgens om mij heen de vogeltjes te gaan voeren en mijn naam te vragen. Vanaf daar kon ik niet meer terug om niet met ze te spelen, mijn kleedje werd door de kinderen verplaatst naar hun plekje en tikkertje kon beginnen. Ook hing er een slackline tussen de bomen waarbij we, het Schotse meisje Alex en ik, moesten helpen. Na even gezeten te hebben zagen ze mijn boekje en vroegen of ze erin mochten kijken. En dat mocht natuurlijk van mij, ik vroeg zelfs of ze er ook iets in wilde tekenen of schrijven. En zodra ik dat gezegd had en een pen had gevonden doken ze allemaal in het boekje, de een schreef wat in het Thais en de ander tekende een minion en weer ander een prinses. Ze hebben een volledige pagina vol gemaakt en de volgende pagina werd gevuld met twee tekeningen van Alex en van een van de oudere Thaise meisjes die later kwamen. Al met al heb ik er geloof ik meer dan twee uur gezeten en rond 5uur ben ik samen met Alex richting het hostel gelopen aangezien haar hostel bij de mijne in de buurt lag. Eenmaal in het hostel had ik weer contact met het Franse meisje waarmee ik eerder had gereisd, Chiara. Ze was namelijk ook weer in Chiang Mai aangekomen, we spraken af in het midden van het centrum en hebben samen over de Night market gestruind. Na wat te hebben gegeten en wat souvenirs te hebben gekocht, zijn we naar de Yellow bar gegaan. Een club die samen met wat andere disco's en barretjes, waaronder een Raggea bar, het uitgaansgebied vormen van Chiang Mai. Iets voor 12 keerde we, na natuurlijk te hebben gedanst, terug naar onze hostels. De clubs schijnen namelijk allemaal om 12 uur te sluiten, hoewel ik op mijn weg terug toch nog open barren/clubs tegenkwam. Een van de clubs waar wij waren gaf trouwens ook met een bordje aan dat er onder de 20 geen alcohol werd geschonken. Maar controleren dat doen ze alleen niet.
De volgende dag, vandaag, ben ik om elf uur uitgecheckt en ben ik samen met Chiara wat gaan ontbijten. Om 1.15 zou ik de bus nemen naar Chiang Rai dat was het plan, hier had ik echter nog geen ticket voor gekocht. En gelukkig maar want voordat we op de plek waren waar ik graag heen wilde om wat te eten was het volgens mij al bijna half 1 (en naar het busstation rijden was rond de 20minuten). We hadden namelijk een miscommunicatie over waar we hadden afgesproken, waardoor ik een hele tijd naar haar heb lopen zoeken maar gelukkig vond ik haar! Ik besloot de bus een uur later te nemen althans dat wilde ik. Na het "ontbijt" nam ik afscheid en ging ik terug naar het hostel. Ik heb mijn spullen bij elkaar gepakt en heb een taxi gescoord (voor slechts 40B! nog minder dan wat de Thaise meneer die ook in het busje zat aan het einde betaalde). Maar eenmaal aangekomen op het station bleek de eerste mogelijkheid om naar Chiang Rai te gaan pas om half 6... Oeps. Gelukkig was er nog plek want anders had ik nog een nacht in Chiang Mai moeten blijven. Maar ik moest me dus wel bijna 4uur vermaken rondom het station. Ik besloot mijn backpack op te bergen en met mijn kleine rugzak op pad te gaan. En heel veel bijzonders was er niet te zien of te doen en dus eindigde ik in een mini winkelcentrum. In de Mac Donalds boekte ik mijn hostel voor in Chiang Rai, aangezien ik daar nu pas na 9uur aan zou komen, en in een ander restaurantje heb ik nog wat gegeten voordat ik de bus in ging. En dit keer was het ook een echte bus en ik was blij dat het al donker was zodat ik niet al te veel mee kreeg van het verkeer om ons heen. Ondertussen ben ik gearriveerd bij mijn hostel in Chiang Rai, meer dan een half uur later dan gepland vanwege de bus, en het schijnt erg rustig te zijn. Ik slaap met twee jongens op de kamer, die beide morgenochtend vroeg vertrekken richting Laos, en zij dachten dat wij op dit moment drie de enige gasten in het hostel zijn. En zo voelt het inderdaad ook hoewel ik natuurlijk ook laat aankwam dus wie weet zie ik morgen meer mensen. Het hostel is trouwens heel mooi! De jongens zeiden ook dat er vrij weinig te doen was hier dus als dat zo is dan wordt het morgen een chil dagje in het hostel :). Maar ik heb al wel dingen op de planning staan dus ik ga zeker wel wat doen ;).

Tot zover weer mijn activiteiten in Chiang Mai en morgen dus Chiang Rai verkennen, ik ben benieuwd! Ik hou jullie weer op de hoogte :).

Liefs Elsbeth

  • 16 Mei 2017 - 21:25

    Ciska:

    Wat een leuk verhaal weer lieverd. Xxxxxxx

  • 16 Mei 2017 - 21:55

    Karin Verschoor:

    Wat een leuke verslagen
    Ik lees ze allemaal
    Wat een mooie reis !!!
    Ben blij dat je het zo naar je zin heb
    Geniet ervan xx
    Pas goed op jezelf
    Dan wacht ik op je volgende verslag en foto's
    Liefs xx

  • 17 Mei 2017 - 20:48

    Ellen:

    Altijd nog even kijken of Elsbeth nog nieuws heeft!! Hartstikke leuk om te lezen!!
    Wij vermaken ons met het onkruid van onze tuin!!
    Nog veel plezier; dikke knuffel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 16870

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 19 Juli 2017

Zuid-oost Azië!

01 September 2016 - 30 September 2016

Rondreis door Italie!

Landen bezocht: