Bangkok dag 2 en Ayuthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2 en Ayuthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2 en Ayuthaya

Door: Elsbeth Hoefkens

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

23 April 2017 | Thailand, Bangkok

Hallo daar ben ik weer!

Tijd vinden voor het maken van mijn blog begint al weer moeilijker te worden.. Maar ik heb wel een hoop te vertellen. Twee dagen terug ben ik, na de ochtend met gezellige mensen in het hostel te hebben doorgebracht, Bangkok verder gaan verkennen! De mega Amulet Market (met alleen maar amuletten en bedeltjes!) en de tempel Wat Arun heb ik bezocht, beide erg bijzonder. Donderdag had ik ook al een bloemenmarkt bezocht met bloemen in zakken, bloemen taarten, torens, kransen, armbanden en nog veel meer. Rondom Chinatown zijn er een heleboel marktjes (echt ongelofelijk!) en dat naast alle streetfood kraampjes die je werkelijk overal ziet. Ik ben dan ook al twee keer op zoek geweest naar markt die genoemd staat in de Lonely planet; de Talat Mai. En ik weet dus niet of ik hem al bezocht heb of niet aangezien er zo veel zijn. Vandaag ga ik dus nogmaals (een laatste) een poging doen om hem te vinden omdat ik ook de Golden Buddha nog wil bezoeken en ik de omgeving daar ook gewoon heel tof vind. Dat staat er dus onder andere op de planning voor vandaag.
Maar nog even terug naar vrijdag. Na weer een lange dag in Bangkok te hebben rondgedwaald, ben ik met een groep Britten op stap geweest. We hebben heerlijk gegeten (pad thai!)en gekleurde cocktails gedronken met mega rietjes, het was een geslaagde avond! Maar gisteravond vond ik persoonlijk ook heeeel tof. We hebben met wat mensen van het hostel de bus gepakt naar de JJ Green Night market. Een markt waar je weinig toeristen ziet en vooral Thaise jongeren aangezien het een soort vintage markt is. Er staat echt van alles op; van mooie horloges, gekke sokken tot planten en jonge kunstenaars met hun werk. En daarbij is er een deel met allemaal heerlijk eten! ;) Fancy ijsjes en heerlijke Thaise specialiteiten. En daarbij ook nog eens een aantal hippe barren met live muziek. Ik denk dan ook dat ik vanavond nog eens ga, de sfeer was echt heel chil.
Gisteren overdag ben ik met twee meisjes van Aruba (dus Nederlandstalig) naar Ayuthaya geweest. Een plaatsje vol met bijzondere tempels en ruïnes. We waren er vanwege de cheapy trein(15B) wat later en dus hebben we enkel, met behulp van een tuk tuk, een paar mooie plekken bezocht.
En ook hier waren er weer veel mensen in zwarte (rouw) kleding. De koning hier is namelijk in oktober overleden en naast dat je er overal gebedsplekken en altaren ziet, met zijn foto er groot boven, waar mensen aan het bidden zijn, zijn er ook plekken nog steeds afgesloten voor toeristen. Het hele Sanam Luang, een soort park geloof ik, is bijvoorbeeld als herdenkingsplek ingericht waar ze een paar keer per dag herdenkingsdiensten houden, deze is dus enkel te betreden voor locals. De mensen zijn dus enorm loyaal aan hun koning en ik vraag me af hoe lang deze "rouwperiode" nog zal duren. Een ander gek/bijzonder ding wat me tot nu toe opgevallen is zijn de dames. Sommige van hen smeren namelijk echt hun gezicht in met wit makende crème of make up of zelfs bloem. En ondanks dat ik hier weleens van gehoord had, is het toch vreemd om "veel" van zulke mensen om je heen te hebben. De Chinezen lopen daar in tegen gewoon allemaal met een parapluutje voor tegen de zon, die ze vaak zonder te kijken openklappen.
Verder went de warmte langzaam, of eerder: het went dat je constant zweet en het slapen gaat dan ook steeds een beetje beter, ik zorg er elke keer gewoon voor dat ik heel moe ben 's avonds. Het vele lopen heeft dan ook al wat blaren opgeleverd en ook de (muggen)bulten zijn aanwezig. Verder heb ik momenteel ook soms een beetje last van mijn ogen mede door alle uitlaatgassen en andere "prikkels" van deze stad. Maar het is het allemaal waard, enkel door de straten lopen is al een hele belevenis! En jullie hebben het al een beetje kunnen lezen maar ik heb hier al weer een hoop mensen ontmoet, ik heb zelfs een boel van hun tekstjes en tekeningen nog niet kunnen bekijken in mijn boekje! Dus dat zal ik zo eerst eens gaan doen :).

So far deze blogg! Ik hoop snel weer iets te posten, ik doe mijn best!

Liefs Elsbeth!

  • 23 April 2017 - 11:54

    Ellen:

    Wat leuk om je verhaal te lezen!! Net of ik er een beetje bij ben!! Bij ons alles prima!!!
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 16910

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 19 Juli 2017

Zuid-oost Azië!

01 September 2016 - 30 September 2016

Rondreis door Italie!

Landen bezocht: