Napels, Pompeii en de Vesuvius - Reisverslag uit Napels, Italië van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu Napels, Pompeii en de Vesuvius - Reisverslag uit Napels, Italië van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu

Napels, Pompeii en de Vesuvius

Door: Elsbeth

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

28 September 2016 | Italië, Napels

Heey allemaal!

Napels dus (of op zijn Italiaans Napoli) daar was ik gebleven. En hoewel sommige het me afraadde ben ik blij dat ik er geweest ben! Ja het is een vrij vieze stad en ja je moet er oppassen voor zakkenrollers. Maar wat heeft het ook een toffe kant! De mensen zijn uiterst vriendelijk en vinden het leuk als je de moeite neemt hun stad te bezoeken. (Zo heb ik het althans ervaren.) Wanneer ik even aan het kijken was waar ik heen moest werd ik al aangesproken of ik hulp nodig had. En al lopend met mijn rugzak door Napels werd mij meerdere malen een fijn verblijf gewenst en werd ik opnieuw gewaarschuwd voor zakkenrollers. En natuurlijk ben je door al die waarschuwingen extra allert, misschien wel meer dan ik zou willen. Maar wat ik al zei Napels heeft ook veel te bieden! Ik was er een dagje en heb bijna heel de stad doorkruist maar natuurlijk lang niet alles gezien. Het is een totaal andere stad dan al de vorige steden op mijn trip. Veel minder gepolijst, veel ruiger en ook veel armer. Er zijn mooie gebouwen op elke hoek van de straat en in elke straat vind je gemiddeld 3 kerken. Maar je merkt dat er veel mooie dingen niet goed onderhouden zijn en dus vervallen.

In de "niet-hoofdstraten" zijn er volledige supermarkten op straat gebouwd. En als een soort markt wisselt dit zich af met viswinkels, fruitkramen en andere voedseltentjes. Ik kijk mijn ogen uit. De stad bevalt me wel, al kan ik me voorstellen dat het wat overweldigend kan zijn. Een meisje in één van de hostels beschreef het als een "in to your face" stad. En dat vind ik ook wel passen. De stad is (nog) niet zo 'getemd' als bijvoorbeeld Florence en is dus wat avontuurlijker. Persoonlijk vind ik dat dus wel leuk. Het chaotische, drukke en het vuil neem ik dan maar voor lief.
Na een dag rond gelopen te hebben in Napels, zette ik mijn wekker voor de volgende dag om naar Pompeii en de Vesuvius te gaan! Maar niet alleen, samen met een meisje van het hostel die ik had ontmoet in geweldige *kuch kuch* keuken van ons hostel. We namen de trein achtige metro naar Pompeii en bezochten als eerst de Vesuvius. Na bijna anderhalf uur, en vele mensen die tegen ons zeiden dat de bus elk moment kon komen, verder kwam toch eindelijk de bus. Vervolgens hadden we maar iets meer dan een uurtje om naar boven te klimmen, foto's te maken (zien we later wel hoe het er uit zag (;) en terug naar beneden te rennen. En dat laatste hebben we dus ook echt gedaan om de bus terug te halen. Aangezien er anders pas twee uur later weer een bus zou gaan (wegens lunch?).
Eenmaal heelhuids beneden te zijn aangekomen met de bus gingen we Pompeii in. En naast dat Pompeii erg veel en indrukwekkend is, werd ik er ook heel nieuwsgierig van; hoe ging het er in die tijd aan toe in zo'n stadje? Na er bijna 3uur te hebben rondgedwaald en nog maar de helft gezien te hebben besloten we dat het tijd was voor dinner. Eenmaal de uitgang gevonden te hebben namen we de trein terug naar Portici om daar een pizza te gaan eten. Het was helaas weer de verkeerde trein waardoor we weer een andere trein terug moesten nemen. Maar het grote voordeel, de pizza (na het restaurantje wat het hostel aanraadde gevonden te hebben) smaakte extra lekker! (;

De volgende dag nam ik de bus naar Rome! Mijn laatste bestemming alweer! Vijf nachten verblijf ik daar op een camping. En dan kom ik met het vliegtuig weer naar huis.. Tot de volgende blog! (:

Liefs Elsbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Napels

Elsbeth

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1160
Totaal aantal bezoekers 16863

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 19 Juli 2017

Zuid-oost Azië!

01 September 2016 - 30 September 2016

Rondreis door Italie!

Landen bezocht: