Soppong en nu in Mae Hong Son! - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu Soppong en nu in Mae Hong Son! - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu

Soppong en nu in Mae Hong Son!

Door: Elsbeth Hoefkens

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

10 Mei 2017 | Thailand, Mae Hong Son

Hee allemaal!

Daar ben ik weer, dit keer dus weer wat sneller dan mijn vorige blog. Wat heb ik de afgelopen dagen gedaan? Om te beginnen met Soppong, een heel klein plaatsje in het Noorden van Thailand heel dicht bij de grens met Myanmar. We hebben, zoals ook het plan was, inderdaad een scooter gehuurd om de omgeving te gaan verkennen. En die omgeving is prachtig! Het plaatsje ligt namelijk tussen de bergen, de vervelende heenreis was de volgende dag, toen we met de scooter door de bergen toerde, dan ook al snel vergeten. Hoewel de tocht niet altijd even makkelijk was, de wegen waren namelijk nogal wisselend van kwaliteit (als ze er überhaupt waren). En daarbij de hoogteverschillen meegerekend was het op sommige momenten wel spannend. Maar de uitzichten waren geweldig en de route erheen meer dan waard! Wat later in de middag kwamen we in een dorpje aan waar we in een leuk guesthouse wat konden eten. Helaas begon het toen erg hard te regenen en zodoende besloten we daar te wachten. Want de wegen die we al hadden gepasseerd maar dan met regen zagen we niet zo zitten.. Na een half uurtje te hebben gewacht stopte het met regenen en gingen we verder weer richting Soppong. Eenmaal daar aangekomen leverde we onze scooters weer in en keerde terug naar het hostel om even te relaxen. Vervolgens gingen we een hapje eten in een van de weinige restaurantjes in Soppong ;).
De volgende dag, vandaag, namen we de mini van naar Mae Hong Son. We waren van te voren al redelijk bang voor deze rit aangezien hij anderhalf uur zou duren en, net als naar Soppong, door de bergen zou zijn. Gelukkig reed de chauffeur oké en viel de weg enigszins mee, we kwamen dan ook niet al te misselijk aan in Mae Hong Son. Mae Hong Son is trouwens een plaatsje wat groter dan Soppong en nog dichter bij de grens met Myanmar. Toen we het vanmiddag gingen verkennen deed het ons, Chiara en ik, beide denken aan een wintersport plaatsje. Er was een klein meer en daarom heen gebeurde eigenlijk alles; er was een parkje en een tempel en wat winkeltjes. Het was er heel knus en schoon en het voelde daarom ook niet echt alsof we in Thailand waren. Maar mooi was het zeker! Voor dat we het plaatsje wat hebben verkend en een lekkere crêpe hebben gegeten, hebben we dan ook een trekking van 2 dagen en een nacht geboekt! Morgen om half 9 worden we opgehaald en gaan we de bergen in! Gemiddeld gaan we beide dagen 6uur lopen heeft de gids al gezegd dus ik ben benieuwd hoe dat gaat worden (met dit bizar warme weer en de bergen). We zullen het zien! We gaan overnachten in dorpje in de bergen, bij locals, en ik denk dan ook niet dat we wifi hebben daar. Mijn verhalen zullen dus wat later volgen, na de trekking ga ik namelijk ook rechtstreeks terug naar Chiang Mai. Zodra ik daar ben gearriveerd horen jullie sowieso weer wat van mij! Dus tot die tijd is geen bericht goed bericht.

Bedankt weer voor het lezen! Ik vind het leuk dat jullie me zo volgen :). Tot de volgende blog!

Liefs Elsbeth

Ps. Succes met de examens! (Jerom)
Pps. Ik heb wat problemen met de site en het uploaden van foto's dus die laten nog even op zich wachten helaas. Zodra er meer opstaan zeg ik het :).

  • 10 Mei 2017 - 19:42

    Ciska:

    Heel veel plezier met je trekking . Kijk uit en tot het volgende blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 16843

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 19 Juli 2017

Zuid-oost Azië!

01 September 2016 - 30 September 2016

Rondreis door Italie!

Landen bezocht: