Van Genova naar Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu Van Genova naar Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Elsbeth Hoefkens - WaarBenJij.nu

Van Genova naar Siena

Door: Elsbeth Hoefkens

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

22 September 2016 | Italië, Siena

Hallo allemaal!

Mijn reis zit er al weer voor meer dan de helft op. De tijd gaat echt snel voorbij! En ik realiseerde me ook niet dat het al zo lang geleden was dat ik een blog gepost heb. (Sorry!) Rond trekken met een backpack is vrij inspannend en er gebeurt zoveel. Vandaar dat deze blog even op zich liet wachten. Maar goed hij zal dan ook wat langer worden :-)

Waar was ik gebleven; in Genova. Een plaatsje waar ik in eerste instantie heen ging om de omgeving te zien en niet de stad zelf. En ik was niet de enige die om die reden in Genova verbleef, vertelde de city guide ons. (Wie ons is komt later☺.) Bijna iedereen van het groepje verbleef in Genova of om door te reizen of om een plaatsje in de buurt te bezoeken. Maar na de wandeling van 6uur(!) was ik het met de gids eens dat Genova wel degelijk de moeite waard is!

Maar terug komend op het "ons" want in het hostel in Genova heb ik wederom weer veel gezellige mensen ontmoet! Met een groepje van 5 hebben we de eerste avond gezamenlijk gekookt en net als een familie breidde de groep de volgende dag uit naar 8. Met zijn allen gingen we 's avonds op stap en met zijn allen keerde we weer terug. En toevallig hadden vier medereizigers en ik hetzelfde plan om naar Cinque Terre te gaan. En dus reisde we met zijn allen richting Cinque Terre! Met één van de 4 jongens heb ik vervolgens het prachtige gebied onveilig gemaakt. We hebben gehiked, gezwommen en gelato's gegeten. Maar ook weer gezellige mensen ontmoet en kaartspellen gespeeld. Vervolgens scheidde onze wegen weer, hij ging naar Firenze en ik bleef nog een dag langer om een hike van bijna 4uur door de bergen te doen.
De dag erna ging ik dus ook naar Florence om daar een Belgisch meisje, die ik ook in Genova had ontmoet, weer te ontmoeten. Samen hebben we, nadat ik al een rondleiding van een medereiziger had gekregen, de toerist uit gehangen, gepicknickt en een sterren maaltijd gekookt. Maar voordat ik in Florence was aangekomen was er nogal wat tijd (en stress) voorbij gegaan. Want die treinen hier in Italië hebben het op mij gemunt. In de tijd dat ik hier ben heb ik al wat meegemaakt met die treinen.

Trein gemist(ja eigen schuld ik weet het), trein die ineens niet meer verder rijdt (en dit wordt natuurlijk enkel in het Italiaans omgeroepen), een trein die wordt gecanceld en in de verkeerde trein gestapt omdat deze op hetzelfde perron 1 minuut eerder aankwam dan mijn trein en er niks (echt niks) stond aangegeven van die trein. Verder heb ik ook nogal in spanning gezeten omdat ik ging zwartrijden maar ja dat is natuurlijk ook mijn eigen schuld :-). Tot zover een selectie van mijn trein-struggles.

Terug naar Florence en Joyce(het Belgische meisje), waar ik ook het nachtleven in Florence mee heb verkend. Al zoekend naar een leuke spot kwamen we twee meisjes tegen die toevallig via Tinder hadden afgesproken met Nederlandse jongens. Wij gingen met ze mee en na een leuke avond te hebben gehad, stond ik voor een dicht hostel. Oeps, het was 5uur 's ochtends en het hostel was dicht van 3uur tot 6uur... Maar gelukkig kwamen er toevallig twee jongens naar beneden die mij zagen en van binnen uit de deur opende. Een beetje geluk hebben mag ook wel... :-)
De volgende dag heb ik lekker uitgeslapen, rond gewandeld onder andere in een grote markthal en een slaapadres voor de volgende dag geregeld. Want dan wilde ik naar Bologna vertrekken. En dat deed ik ook! Na twee mooie tuinen bezocht te hebben ben ik op de trein gestapt naar Bologna. Eenmaal aangekomen daar heb ik een kaart weten te bemachtigen en ben ik (jawel daar komt het) in één keer naar mijn host gelopen. En dat is niet bijzonder omdat ik zoo slecht met kaarten ben maar omdat de hostels zich gewoon goed kunnen verstoppen (ik heb vele zoek-verhalen gehoord dus ik ben niet de enige :-)). Maar dit keer zocht ik dus een huis aangezien ik ging "couchsurfen" oftewel bij iemand op de bank slapen.
Eenmaal aangekomen werd ik met een glimlach en een kopje thee verwelkomt en na wat gepraat te hebben gaf ze mij wat tips en ging zij aan de studie.
Na enkele mooie pleinen en gebouwen te hebben bewonderd heb ik mij en mijn kleedje gevestigd in een park naast (een soort van) acrobaten. Ze deden aan slacklinen tussen de bomen en stonden op elkaar, het klinkt een beetje gek maar het was in ieder geval erg vermakelijk. De volgende dag heb ik Bologna verder ontdekt en zijn Lisa (mijn host) en ik na een wandeling door de stad pizza gaan eten. Tijdens het eten vertelde ze me dat fruit op een pizza (zoals ananas) in Italië niet bestond en dat veel studenten in Bologna, Bologna is een echte studentenstad, 12 jaar over een studie doen. Ook leerde ze me enkele Italiaanse handgebaren en woorden. Erg leuk om zo met een inwoner van de stad op pad te zijn!

Maar toen moest ik een volgende bestemming bedenken en waar ik voorheen allerlei suggesties en tips kreeg van de mensen die ik ontmoette in de hostels was mijn inspiratie (en energie) een beetje op. Na wat getwijfel besloot ik voor een nachtje terug te gaan naar Florence, aangezien ik toch die kant op moest, om daar met goed werkende wifi even rustig verder te kijken naar mijn volgende bestemming. En dat was een goede keuze.
Nat geregend en al werd ik met open armen ontvangen in het hostel, waar ze me nog herkende☺. Een jongen die werk zoekt in Florence en daar dus langer bleef vond het leuk om me weer te zien en was er stellig van overtuigd dat ik voor hem was teruggekomen. En jawel ik kwam weer iemand tegen die ik in Genova al eerder had ontmoet en ook naar Cinque Terre met ons was gegaan. Italië is maar klein :-) We praatten een beetje bij van waar we in de tussentijd allemaal geweest waren en besloten de volgende dag samen naar Siena te gaan, waar ik zou blijven overnachten op een camping. En dat was weer een goede keuze geweest, het werd een lange leuke dag.

Voor nu laat ik het hier weer even bij! Maar morgen of overmorgen horen jullie nog meer van mij :-).


Liefs Elsbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Siena

Elsbeth

Actief sinds 31 Aug. 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 16901

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 19 Juli 2017

Zuid-oost Azië!

01 September 2016 - 30 September 2016

Rondreis door Italie!

Landen bezocht: